Anadolu Kobi

Sektörel Pazarlama

Her işletmenin hedefleri doğrultusunda büyümesi veya kârlılığını artırması için potansiyel müşterisine satış kanalları haricinde sektörel tanıtım yaparak mutlaka ulaşması gerekir. İşletmenin ürün ve hizmetlerinin güvenini göstermenin en önemli yollarından biri, tanıtım ve reklam faaliyetleridir. 

İş hayatında ve günümüzün rekabetçi koşullarında işinizi geliştirmenin zorluklarını, bunları aşabilmek için etkin kaynaklara ve çözümlere ulaşmanın kolay olmadığını biliyoruz.

Pazarlama, ürünlerin veya hizmetlerin müşteriye ulaşana kadar geçen sürede yapılan faaliyetlere denir. Pazarlama; reklam, halkla ilişkiler, marka yönetimi, viral ve doğrudan posta gibi yöntemleri içerir. Satış ise bir ürünü para veya başka bir şey karşılığında değiştirmek için yapılan faaliyetlerdir.

Neden Sektörel Pazarlama?

Pazarlama, potansiyel müşterilere erişmek ve onları ikna etmek için yaptığınız her şeydir. Satış süreci ise satışı kapatmak ve sözleşme imzalamak için yaptığınız her şeydir. Pazarlama olmadan potansiyel müşteriniz olmaz. İyi bir satış tekniğiniz olmadan da satışı başarıyla kapatamazsınız.

Türkiye’de reklam ve tanıtım faaliyetleri genellikle zorlu ekonomik koşullar sebebiyle Kobi’ler reklam faaliyetlerini, “lüks” harcama olarak değerlendiriyor. Halbuki şirketlerin kurumsal kimlikleri ve satışlarına katkı konusunda tanıtım ve reklam çok önemli.